RPG'en doe je door een post te plaatsen in een bepaald gebied. Beschrijf daarin wat je personage meemaakt, voelt, ziet... Wacht tot een ander reageert en daarna kan jij weer schrijven.
Beschrijf
nooit de acties van een ander personage dan het jouwe!
Je mag iemand nooit doden!
Als je post er aantrekkelijk uitziet en goed is geschreven, heb je meer kans op een reactie.
Hoe post ik?
Posten is een stukje tekst schrijven en dat verzenden.
Hier posten we altijd in de derde persoon enkelvoud, verleden tijd. Bijvoorbeeld:
hij keek, zij liep, het viel...Je posts moeten langer dan twee regels zijn, want anders spam je!
Let op je taalgebruik, gebruik ABN en let ook op je interpunctie.
Hoe het niet moet.lies zach jantje staan en leip naar hem toe en toen ze bij hem was zij ze hoi en hei zij ok hoi ze vroeg ga je mee naar zee ja zij jantje leuk en dus bracht lies moeder hen naar zee met de auto toen ze aankwamen liep liez de zee in maar jantje viel en huilde stil maar zij moeder en ze hielp hem overeind en bracht hem ook naar het water toen viel jantje were en wert lies nat en wert ze boos jantje dat is niet fein riep ze kwaad en ze hing boos op het zand zitte en jantje kwam en zei sorrie liez mara ik veil daar kon ik tog niet aan doen he nee zij lies dat is waar maar tog vind ik het stoom jantje sorrie herhaalde jantje en hij keek niet blei en lies vond dat zo grapig dat ze begon te lachen en toen was het hoed en hingen ze samen terug in de zee.
Hoe het wél moet.Op een dag zag Lies Jantje op straat staan. Ze zwaaide en liep naar hem toe. Toen ze bij hem was glimlachte ze. ‘Hoi,’ zei ze.
‘Hoi,’ antwoordde hij.
Lies keek Jantje aan en vroeg toen: ‘Ga je mee naar zee?’ Jantje zei dat hij dat leuk zou vinden dus bracht Lies’ moeder hen niet veel later met de auto naar de zee. Toen ze aankwamen juichte Lies en ze liep onmiddelijk de zee in. Jantje wilde haar volgen maar viel over een steen op de grond. Ondanks het zachte zand begon hij te huilen. ‘Stil maar,’ zei Lies’ moeder terwijl ze hem overeind hielp. Ze liepen samen naar het water, maar toen Jantje alleen verder rende, viel hij weer. Allemaal druppels spetterden op Lies zodat ze helemáál nat werd. Dat vond ze niet leuk en ze keek Jantje boos aan. ‘Jantje, dat is niet fijn!’ riep ze kwaad, met haar armen over elkaar geslagen. Boos ging ze op het zand zitten. Jantje kwam op haar af.
‘Sorry Lies,’ zei hij schuldbewust, ‘maar ik viel. Daar kon ik toch niets aan doen, hè?’
‘Nee,’ gaf Lies toe, ‘maar toch vind ik het stom.’
‘Sorry,’ herhaalde Jantje en hij keek beteuterd. Daar moest Lies zo hard om lachen omdat het zo’n grappig gezicht was en toen was het ijs gebroken. Samen gingen ze terug de zee in.
Let dus op:- spelling;
- interpunctie (leestekens);
- hoofdletters.
Als je ergens over twijfelt, kan je vaak informatie vinden op internet. Zeker doen, dat maakt het lezen van je post veel fijner en zo krijg je sneller reactie.